tiistai 1. elokuuta 2017

MUUTAMA HAASTE VIIMESELLE KESÄKUUKAUDELLE

Elokuu tuntuu ottaneen varaslähdön, koska ei aika voi vaan hujahtaa näin nopeesti. Ootan myös syksyä innolla, mutta tässä riittää kyllä osakseen sulateltavaa. Enää ei ollakaan kesäkuun puolella, vaan heinäkuu suoranaisesti viuhahti ohi ja elokuukin alko jo, huh. Kaikki mun kesäkoltutkin on vielä vailla käyttöä, vaikka tosin vika saattaa olla ihan siinäkin, että niitä on kertynyt yksinkertasesti vaan liikaa. Jotta ei ihan lusmuiluks menis elokuukin, niin haluan haastaa itseni! Katotaan sit ens kuun alussa, että miten suoriuduin.


Kesävaatteet

Käytä niitä, keksi eri asuja vielä, kun voit! Myös ne uudet sandaletit vähän useemmin käyttöön kerta niiden ympärille on asujakin mietittynä.

Lukulista

Yritä kiriä kesän lukulistaa, koska listalta on yliviivattuna vasta yks kirja ja aikaa on ollut reilu kaks kuukautta. Aika menikin kesällä kaikkeen muuhun kuin lukemiseen, joten josko nyt Netflixin sijaan nappaisit sen kirjan sun kätösiis. Et kehtaa kesän lopuks esitellä olematonta luettujen pinoa...

Herkkupäivät erikseen

Nyt, kun mulla ei oo ollu periaatteessa mitään kunnon rutiinia töiden tiimoilta, koska ensinnäkin vuorotyö ja toiseks vapaat ei osu aina samoille päiville viikoittain, niin on myös vähän herkkupäivät vissiin menny mulla sekasin, koska niitä on tullu vedeltyä aina vapaapäivän yllättäessä. Syyskuun loppuun asti, kun mulla kesätöitä on, otin käytännöksi sen, että ainoastaan viikonloppuvapaat on pyhitetty herkuttelulle. Siispä esimerkiks tän viikon viikonloppuna herkuttelu on kielletty, kun raadan koko viikonlopun töissä, mutta sit taas ens viikon viikonloppuna on herkuttelu sallittua lauantaina, kun mulla sattuu sillon sunnuntai oleen vapaa.


Kalenteri-ihmiseksi opettelu (taas)

Mä oon niin monesti tätä yrittänyt ja juurikin elokuun kunniaksi, mutta kertaakaan kalenterin raapustaminen ei oo tullut mulle tavaksi. Ja just paperinen semmonen! Niissä on sitä jotain. Tänä vuonna haluan yrittää taas uudestaan ja vielä pohdin, että alotanko tekeen sitä itse bujon merkeissä vai etsinkö jonkin valmiin kalenterin.

Syyssiivous ja kirppispöydän varaus

Syyssiivous varmasti onnistunee helpostikin, mutta toi hiton kirppispöydän varaus. Joka kerta mä vaan viivytän ja viivytän sitä, joten josko tässä kuussa saisin edes sen aikaseks. Se helpottas niin paljon elämää syksyllä ja pääsisin kaikista turhista vaatteista eroon vihdoin. Toki täytyy vielä varmaan tehdä jonkin sortin katsaus kesävaatteisiin elokuun päätteeks, että mille ei tullut enää niinkään käyttöä ja mikä ei tunnu enää ollenkaan omalta.


Nyt mä taidan suunnata hörppiin aamukahvia, joten ihanat, aamukahvin makuiset tiistaihuomenet teillekin! ♥

2 kommenttia:

  1. Munki pitänyt keväästä saakka varata kirppispöytä, mutta en oo sitä saanut aikaiseksi tehtyä. Tällä hetkellä en tosin viitsi pöytää vuokrata, sillä esikoisen laskettu on tämön elokuun aikana. Käytännössä hän voi syntyä milloin vain! Lisäksi en ole varma minne haluaisin tavarani/vaatteeni myyntiin, sillä muutin toiselle paikkakunnalle kesän aikana. Luultavasti valitsen paikan aikanaan sen perusteella, minkö kirppiksen olen itse kokenut mielyttävimmäksi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jotenkin se vaan aina venähtää! :D Ja hei muuten tsemppiä loppuraskauteen, on varmaan ihan huippufiilikset, kun tietää, että pian saa pidellä syleilyssään sitä itelle maailman tärkeintä tyyppiä. ♥ Ja joo ehdottomasti toi, että jos itekin tykkää käydä siellä kirpparilla, niin useimmiten sit muutkin. :) Tai ainakin näin oon aina pohtinut!

      Poista